Rainbow Link by Tutorial Blogspot

Wednesday 20 July 2011

10 PemAiN BOlaSEpaK TerBAik di DUNIA...!!!


1) Lionel Messi
Pemain Argentina bermain untuk FC Barcelona . Ia bukan keraguan yang Messi adalah seorang penghibur dunia bolasepak paling berbakat. Messi ialah penjaring terbanyak UEFA Champions League musim 08-09.
2) Cristiano Ronaldo
Cristiano Ronaldo, pemain Portugal, kebanggaan Real Madrid selepas dipindahkan dari Manchester United. Mempunyai 42 matlamat berharapkan membantu Madrid mengalahkan saingan mereka Barcelona dalam mengungguli La Liga.
3) Steven Gerrard
Kapten Liverpool, Steven Gerrard, ada semua bakat dengan keupayaan mengawal bola. Pemain England yang setia pada kelabnya juga dikenali “Stevie G”.
4) Kaka
Pemain Brazil berbakat ini bertukar dari AC Milan kepada Real Madrid dalam harapan bertanding untuk gelaran Juara Champions League. Antara watak penting dibahagian tengah Real Madrid.
5) Xavi Hernandez
Pemain Sepanyol & Barcelona ini adalah salah seorang pemain yang menjadi perancang penting didalam padang.
6) Luis Suarez
Luis Suarez menjadi pemain terkini memakai jersi No.7 terkenal Liverpool apabila beliau berpindah dari Ajax pada Januari 2011. Penyerang Uruguay ini diantara yang digeruni sekarang kerana ketangkasannya mengawal bola.
7) David Villa
David Villa Sánchez, digelar El Guaje (The Kid dalam bahasa Sepanyol) merupakan seorang penyerang bola sepak Sepanyol, yang sedang bermain untuk kelab Barcelona dalam La Liga .
8 ) Wayne Rooney
Salah seorang penyerang England berbakat, pantas dan padu rembatannya. Watak penting bagi Manchester United selepas ketiadaan Ronaldo.
9) Andres Iniesta
Midfielder ini ialah dari Sepanyol dan bermain untuk Barcelona. Dia dribbler yang mengagumkan dan sering digelar sebagai “Illusionist”. Serangan dan pertahanannya sangat hebat.
10) Wesley Sneidjer
Satu produk Ajax Academy, dia dahulunya dimainkan untuk AFC Ajax dan Real Madrid, sebelum menandatangani untuk Inter Milan dalam 2009. Dalam musim pertamanya pada kelab Itali, pemain  Belanda ini memenangi Treble iaitu Serie A, Coppa Italia and UEFA Champions League.

^_^ : mampukah pemain bolasepak Malaysia menyaingi mereka???

1 comment:

Mama Zura said...

player malaysia??? No Komen..